Wednesday, May 16, 2012

Orkid lah lagi

Salam..masa hari pekerja ari tu...ingat nak balik kampung siap ambik cuti bagai...tup2 kakak bagitau nak datang dengan mak ayah sebab nak hantar anak sulungnye masuk UNISEL...tapi aku tetap bercuti gak 4 hari direct, manyak syiok....mak aku ni kalau datang rumah aku..tak sah kalau tak pegi ke nursery orkid kat tasik puteri tu haa..malangnye aku terlupa nak bwk camera masa pegi nursery orkid tu....tp aku sempat jgk merembat orkid 3-4 jenis :)

ni la rupanye orkid yg aku beli tu...yg murah2 je laa...ada 2 je gambar...yg lg 2 tu tak tersnap sbb tiba2 je jiran aku kuar rumah...wakakaka terus sorok camera..tah apa2 kan kekekekek..malu kaedahnye





Orkid paling cantik yg rupa butterfly tu la tapi harga mak datuk RM50 satu pokok huhuhuhuh...kalau nak jugak kena la beli anak dia murah 3 pasu rm10 tak silap

yg ni saja tepek...sbb dia dah berbunga banyak kali...jiran aku ingat ni orkid plastik hehehehe

3 comments:

IbuDhira on May 16, 2012 at 1:38 AM said...

nak gambar orkid lagiiiii....hehehe

mzhany on May 16, 2012 at 5:45 AM said...

sy skrg ni tgh nk tanam pokok2 cth limau purut, pandan, cibai eh silap cabai...tapiiiii ahaha boleh tak harapkn juki yg tanam sbb sy rs tgn sy panas lah kak azie. ms skolah dulu semua yg saya tanam mesti tak hidup. ada yg dah tumbuh daun, bagi kt sy jer, mesti matikkk terus. sedeyyy;(

azie on May 17, 2012 at 1:58 AM said...

Rini...nanti kazie try capture lg 2...yg satu tu blum kembang lg..tak sabar nak tunggu dia kembang

Hany : kdg bukan tangan kita panas...tp maybe tanah tu yg panas kot..tanah yg paling elok, yg hitam tanah bakar...kalau hany nak tanam pokok cili & etc tu...cuba gali dulu bua lobang then masuk kan tanah bakar tu...baru tanam pokok...kdg2 tanah kat umah kita tu tak sesuai...pandai je aku ajar org kan heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

MyWorld,MyLife,MyBiz Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template