Wednesday, June 29, 2011

Nukilan Hassuria - 26 June 2011

TANGISAN dalam KERINDUAN


Malam ini aku akur,aku tunduk!aku malu!..air mata menjadi sahabat ku..

yng terbaik malam ini..dihamparan waktu yng berlalu..

aku terlalu rindu Padamu..terlalu cinta PADAmu..

airmata ini membasahi wajahku tampa henti..

mengingati waktu yng berlalu menjangkau redup pandangan ku..

Diheningan waktu ini ..diri dibelengu rantai kenangan yng dipenuhi noda dan nafsu..

kemarahan,dendam menjadi sahabat terbaik ku tika itu,,,

malam ini aku akur disejadah usang ini meminta pengampunan PADAmu..

tampa malu dan tampa rasa ragu..aku tahu KAU mendengar rintihan ku..

aku rindu untuk berada dalam esak tangis memangil NAMAMU tuhan ku..

tiap darah yang mengalir tiap nafas yng kuhembus..ada NamaMU ada kasihmu..

tampa sedar!walau dalam langakah yng makin perlahan..

namun penuh penghayatan memuji Kebesaran MU TUHAN..

aku berdiri pada pinjaman ZAt mu..aku mula mengerti tiap ujian yng menimpaku..

segalanya mula terungkai bila aku sedar KAU tak pernah meninnggalkanku..

kesempurnan yng ada pada ku adalah menutup segala kekurangan..

walau jiwa pernah parah..walau hati pernah berdarah..

KAU tunjukan aku jalan berserta arah..

agar aku tidak terus sesat dalam mencari SETITIK kasih sayng MU..

Wahai tuhan yng memiliki Zat malam ini aku mula merasa tenang ..

setelah lama aku merindui airmata ini mengalir kerana mu...

merasa KAU terlalu dekat dihati ini memberiku seribu INSPIRASI..

agar aku bisa berdiri mengenal tiap nafas yng mengikut urat nadi..

Tuhan diri ini terlalu lemah!,aku makin parah dalam mencari Qudusnya kasihmu..

hampir aku kecundang!hampir hilang arah tujuan..

syukur kau perlihatkan aku kenyataan walau payah untuk kumengertikan

kau luaskan pandangan ku..kau buka hatiku..kau temukan aku,

dengan insan antara dua penjuru ..

kebaikan,kejahatan...keIKHLASan dan kasih sayang ..

Syukur hati ini mula merinduimu semula ..

walau dulu aku takut kehilangan arah untuk mengenaliMU

dikesempitan dalam ruang yng luas..

kini pandangan mataku ..pandangan jiwaku mula ..

redup memandang pada kebahagian di dunia kekal mu..

ketakutan pada amarahMU...kerinduan untuk bersamaMU.

berikan aku kekuatan agar aku tidak lemah dalam dunia yng penuh kepura-puraan.

dalam mencari hakikat dan makna Sebuah KEHIDUPAN..

By Qaseh Aju

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

MyWorld,MyLife,MyBiz Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template